۱۸ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۰۳

ذوالفقاری در گفتگو با مهر:

کانون های مساجد استان مرکزی پایگاه های اصلی اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی هستند

کانون های مساجد استان مرکزی پایگاه های اصلی اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی هستند

اراک- خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: 358 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با 18 هزار و 500 عضو فعال یکی از پایگاه های اصلی اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی است.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان پیش آهنگان عرصه فرهنگی و اعتقادی جامعه هستند و آموزش های صحیح به آن ها از اصول اولیه برنامه های کانون های مساجد است.

وی افزود: در همین راستا برنامه هایی در استان و سراسر کشور برگزار می شود که پنجمین دوره همایش آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی مشهد مقدس از جمله آن هاست.

ذوالفقاری با بیان اینکه 120 هنرمند مسجدی استان مرکزی به این همایش اعزام خواهند شد، اظهار داشت: هدف از اجرای این همایش تبیین مفهوم هنر متعالی و ارائه فرانمای هنرمند انقلاب اسلامی  است.

وی اضافه کرد: تشکیل شبکه هنرمندان انقلابی با رویکردی تحول مدار بر مبنای تقویت هویت انقلابی در قالب استراتژی هنر هم افزا از دیگر اهداف این همایش است.

ذوالفقاری اضافه کرد: قرائت و ترتیل قرآن کریم و اذان، شعر و ادبیات، گرافیک و نقاشی، مستند سازی «عکاسی و خبرنگاری» و رسانه (فیلم نامه نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلم کوتاه) از رشته های این همایش ده روزه است.

وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان مسجدی، زیارت حرم مطهر رضوی، چاپ نشریه داخلی و برگزاری نشست های هم اندیشی با هدف انتقال تجربیات و نظریات هنرمندان مسجدی از جمله برنامه های جانبی پنجمین دوره از همایش اندیشه های آسمانی است.

کد خبر 1691433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha